W Stargardzkim TBS Sp. z o.o. została przyjęta Procedura zgłaszania przypadków nieprawidłowości oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń.

Procedura i jej postanowienia mają zastosowanie do osób dokonujących zgłoszenia:

  • pracowników i byłych pracowników Spółki;
  • osób, które wykonują lub wykonywały zadania na podstawie umów cywilnoprawnych zawartych ze Spółką;
  • osób działających w imieniu i na rzecz Spółki;
  • innych osób w jakikolwiek sposób powiązanych ze Spółką, w szczególności: osób pomagających w dokonaniu zgłoszenia, praktykantów, stażystów lub kandydatów do zatrudnienia, jeżeli informacje dotyczące nieprawidłowości pozyskali w trakcie procesu rekrutacji lub innych procesów poprzedzających nawiązanie stosunku zatrudnienia.

Zgłoszenie nieprawidłowości może dotyczyć w szczególności:

  • podmiotów powiązanych ze Spółką;
  • osób fizycznych uprawnionych do reprezentowania Spółki;
  • pracowników Spółki w związku ze świadczeniem pracy;
  • podwykonawcy albo innego przedsiębiorcy, jeżeli jego czyn będący przedmiotem zgłoszenia pozostawał w związku z wykonywaniem umowy zawartej ze Spółką;
  • pracownika lub współpracownika albo osoby upoważnionej do działania w interesie lub na rzecz przedsiębiorcy niebędącego osobą fizyczną, jeżeli jego czyn pozostawał w związku z wykonywaniem umowy zawartej przez tego przedsiębiorcę ze Spółką.

Przedmiotem zgłoszenia mogą być działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, w tym informacje o naruszeniach dotyczących obowiązujących w Spółce regulacji wewnętrznych, w szczególności:

  • naruszenia zasad etycznego postępowania pracowników Spółki;
  • naruszenia praw człowieka stwarzające lub mogące stwarzać zagrożenia życia, zdrowia lub wolności osobistej;
  • naruszenia ochrony prywatności i danych osobowych;
  • naruszenia bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformacyjnych;
  • naruszenia stwarzające lub mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa publicznego lub środowiska;
  • działania o charakterze korupcyjnym, w tym łapownictwo czynne lub bierne, oszustwo, fałszerstwo, wyłudzenie lub użycie poświadczenia nieprawdy, itd.;
  • naruszenia obowiązków publicznoprawnych, w tym podatkowych;
  • działalność zmierzająca do zatajenia któregokolwiek z naruszeń wymienionych powyżej.

Zgłoszenia dokonywane mogą być poprzez dedykowane poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w Spółce, w szczególności:

  • za pomocą poczty elektronicznej na adres: nieprawidlowosci@tbs.stargard.pl;
  • w formie listownej na adres: Stargardzkie TBS Sp. z o. o., ul Struga 29, 73-110 Stargard, z dopiskiem na kopercie, np. „Zgłoszenie nieprawidłowości”, „osoba odpowiedzialna za obsługę zgłoszeń – do rąk własnych”;
  • telefonicznie pod numerem telefonu 695-220-846 – do osoby odpowiedzialnej za obsługę zgłoszeń;
  • poprzez wrzucenie pisma do skrzynki na listy zamieszczonej w pokoju nr 10 w siedzibie Spółki przy ul. Struga 29 w Stargardzie.

Zgłoszenie może mieć charakter:

  • jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia;
  • poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu;
  • anonimowy, gdy w żaden sposób nie można zidentyfikować osoby dokonującej zgłoszenia.

    Osoba dokonująca zgłoszenia, może dokonać sprawdzenia, poprawienia i zatwierdzenia protokołu rozmowy.

Procedura zgłaszania przypadków nieprawidłowości – sygnaliści

Formularz zgłoszenia